« Hem | Rachel Maddow fick flytta Irandebatt... för Britne... » | En stunds ödmjukhet Vår avslöjande okunnighet » | Världens ondaste diplomat: Vi måste anfalla Iran » | Ahmadinejad och vad han egentligen har sagt om Israel » | Några av mina artiklar om pengar återskapade -- del 3 » | Några av mina artiklar om pengar återskapade -- del 2 » | Några av mina artiklar om pengar återskapade -- del 1 » | 11 september: Hjältinna ifrågasätts » | Galenskapen accellererar trots detta... » | En respit för Iran? Och för världen... »

Lika som bär


I en uppdatering av artikeln om John Bolton noterade jag denna slående likhet mellan en biträdande rådgivare på försvarsdepartementet i USA, Debra Cagan, och en viss ledare för en rasistisk ideologi i Tyskland (ena mustachen ditritad). Debra Cagan har skapat sig världsberömmelse genom att, inför en grupp besökande brittiska parlamentsledamöter i Pantagon, deklarera att hon "hatar alla iranier".

Många kommentatorer har försökt att nedvärdera hennes klavertramp, med att hon bara har en rådgivande funktion i DoD. Men inte så många inflytelselösa rådgivare får en kommendörsordern av den ungerske ambassadören.

Jag skulle kunna skriva betydligt mycket mer om detta, men låt mig avrunda med att det är anmärkningsvärt många nazistiska kopplingar till det sionistiska Vita Huset...

UPPDATERAT: Jag önskar att jag var så mycket en gentleman att jag kunde förbise detta mardrömslika ansikte och söka hennes inre godhet, men det är helt enkelt omöjligt. Inte med den frisyren, inte med den klädseln, inte med det uttalandet. Hon är helt enkelt precis den hon försöker utge sig för att vara. Läs alla underbara kommentarer om "Frau Blücher" (SFX: hästar som gnäggar) här på Wonkette.

Andra bloggar om: , ,

Mikael Wälivaara

Om mig

  • Mikael Wälivaara
  • KIVIK, Skåne, Sweden
  • "Food for thought", eller tankeföda som man skulle kunna översätta det med, till andra hungrande själar, som jag.
Min profil