« Hem | Midvinter -- the bottom is nådd. UUAA Radio firar ... » | Herr Clinton: Pappa Bush vill hjälpa fru Clinton s... » | USA-valet och den politiska sportjournalistiken » | Stor svensk sida om vaccin och konsekvenserna för ... » | Mikael rekommenderar: » | Kan någon svara mig? Små och stora öron... » | Snöplig symbolik Nordic Battle Groups kastrerade l... » | Ett steg fram och två steg tillbaka Om vår självva... » | Om Michael Moore, 9/11 och valfusket USA:s legitim... » | Recension: Bilderberggruppen och maktens sanna ans... »

Nyårshälsning från sjuksängen

MWGOTTNYTT2008.jpg
Mikael Wälivaara ringde från Kristianstads lasarett och bad mig lägga ut denna nyårshälsning till UUAA Radios läsare:

Hej.

Ligger på Kristianstads lasarett med en blodpropp närmaste veckan, utan tillgång till Internet. Lämnar genom Leif denna Nyårshälsning till Er alla mina läsare, och tackar för ett mycket spännande år.

Ojdå, hoppas du återhämtar dig snart!

Hoppas verkligen att allt går bra och att du blir frisk igen!
Mvh
Kristoffer

Hoppas du blir frisk snart - krya på dig, Mikael!

Anthony

Krya på dig, och önskar dig ett friskt och inspirerande 2008.
/HCA

Instämmer i ovanstående kommentarer. (Och tog bort en tidigare 5:e men helt anonym kommentar med underliga vibbar.)

Mikael,
vi är många som väntar på Dina kloka kommentarer -- säg det till doktorn också.

Ojdå, var satt den, proppen alltså?

Önskar Mikael ett snabbt tillfrisknande och ett gott nytt år, och som några småallvarliga men ändock på sätt o vis tröstande ord som min snart 90 åriga farmor yttrade över jul-middagsbordet när vi talade om min ännu lite äldre farfars krämpor: Den som får leva får uppleva.

//steelneck

En massa folk åt dekadent bakelse i enrum, i ett experiment. Efteråt intervjuades de om hur de kände sig när de åt. Ca hälften åt med skuldkänslor och dylikt. Ca hälften med stor njutning. Hos de med skuldkänslor uppmättes temporärt nedsatt immunförsvar, hos de med njutning uppmättes temporär förbättring av immunförsvaret. Mind over matter? YOU BET. NU blir du bra, och hör sen! ;)

Ett snabbt tillfrisknande och ett Gott År 2008 önskar Joakim!

Mikael ringde. Han har fått alla hälsningar upplästa & tackar varmt. Han vill berätta för oss att han i morgon bitti överförs till Malmö/intensiven för kirurgi. Proppen sitter i vänster ben och har gått upp i njurartären på väg mot lungorna. Måste åtgärdas! Räkna med lång konvalecens, hälsade Mikael.

Kirurgi..ushiamej..men det torde behövas i detta fall. Vi får försöka bidra litet till bloggen vi som är gästskribenter så inte allt stannar upp.

Thumbs up för MW !

Är jag anonym ? Trodde jag var inloggad. mvh Lars Österman

Om det är mind over matter så har vi snart Micke tillbaka här, för mitt mind vill det, no matter what. Och det ser jag här att jag är långt ifrån ensam om! Kramar från Småland

Hej vännen! Fick just höra om din situation... Tänker på dig, skickar massor med energi-styrke-kramar och har stor tilltro till kirurgerna. Har själv sett dem i arbete. Så efter du är opererad hoppas jag att jag får komma och hälsa på dig och berätta massa hemlisar om vad som ska hända år 2008 - då måste du vara med...

Du har berört så många med din skarpa intellekt, din sköna personlighet och din värme - nu är det dags att du får lite tillbaka : ) Ska skriva något riktigt smart i bloggen så jag måste ligga i för att komma upp i din nivå.

Fasen att vi inte bor NÄRMARE! Du är dock i mina varmaste tankar!! Vi måste snart ses! KRAM! : ) OCH KRYA PÅ DIG NU!!

Jessica Sunnely

Tråkiga nyheter, hoppas du mår väl och kryar på dig! Du har allas vårat stöd, det hoppas jag du vet :)

Kram från Henrik!

Krya på dig kompis...

Gott Nytt ÅR...

Talade nyss med Mikael, på telefon. Han har varit på IVA i Malmö sedan i går, man har 2 ggr försökt lösa upp proppen med diverse slangar & ballonger, från två håll, men det har ännu inte lyckats. 3:e försök ska göras. Lyckas inte det, annan form av operation. Mikael måste just nu ligga helt stilla på rygg och får endast inta vatten. Han vet att det är många som tänker på honom, det är väl i stort sett det enda lilla ljuset just nu.

PS: En förklaring angående angående att M. kom till Malmö 3 dgr sedan men har varit på IVA sedan i går: Han kom först till IVA, de hann inte göra något den dagen, han kom till vårdavd., sedan i förrgår till IVA för behandling. Det är så det hänger ihop.

Sänder en tanke till dig Mikael!

Gott nytt och krya på dig. Så fort du får komma hem så hoppas jag att nån fixar en bra whiskey till dig.

/Niclas

Mikael har i går och i dag till flera vänner kunnat berätta att han mår mycket bättre nu. Vi diskuterade inte vad jag skulle säga här, så han får själv berätta när han kommer hem.

Jag missa han med en hårsmån, jag kände en tjej som jobba på Kristianstads lasarett, som jag hade bett lämna en nyårshälsning från mig och Måns. Men då hade hade han hunnit dra vidare till Malmö.

Skicka en kommentar
Mikael Wälivaara

Om mig

  • Mikael Wälivaara
  • KIVIK, Skåne, Sweden
  • "Food for thought", eller tankeföda som man skulle kunna översätta det med, till andra hungrande själar, som jag.
Min profil