« Hem | Sången till ett liv av Bulat Okudjawa » | Och jag litar fortfarande inte på Ron Paul » | 11 september: Tuben som kunde flyga genom stål och... » | Kritik mot mina energispekulationer » | Vad ska hända den 18 augusti? » | Dagen efter... » | En hälsning till alla vänner » | Varför envisas vi med att lita på massmedia? » | Ny teori om 11 september: Bin Laden bara tror att ... » | "För att rädda USA behövs ett nytt 9/11" »

Tips till George Bush:
"Gör som Julius Caesar!"

Philip Atkinson, från den konservativa gruppen Family Security Matters, har i artikeln Conquering the Drawbacks of Democracy, Besegra demokratins svagheter, formulerat det vi nog alla börjar frukta: Att George Bush ska införa undantagstillstånd och stanna kvar som president även efter att hans mandatperioder gått ut, 2009. (Här en länk via bloggen Digby.)

Atkinson beklagar alla demokratins nackdelar för en handlingskraftig president och rekommenderar att Bush gör med Irak och USA, som Julius Caesar gjorde med gallerna och romarna. Brutalt krossa fienden och sedan ta hem de populära trupperna och krossa motståndet i Rom och utlysa sig själv till kejsare.

Receptet för Irak, säger Atkinson, är att börja använda kärnvapen och, om nödvändigt, utrota den irakiska befolkningen. Israel borde få göra samma sak med Iran... Och det är, tro det eller ej, inget makabert skämt!

Andra bloggar om: , , , , ,

Mina egna notiser i ämnet:

#4 Leif Erlingsson 2007-08-19 22:06:

Nu har de intelligenta Vita Huset människorna kommit på lösningen på alla jobbiga frågor och invändningar. Läs här exklusivt från en Google cache kopia av en artikel som av någon anledning snabbt tagits bort igen: Conquering the Drawbacks of Democracy. Kanske man inte riktigt förutsåg vilka reaktioner denna öppenhjärtlighet med hur man visionerar i Vita Huset gav på andra håll? Det är tänkbart. Artikeln publicerades på Family Security Matters, som tydligen är en front för den konservativa Washington-tänk-tanken Center for Security Policy (CSP) "committed to the time-tested philosophy of promoting international peace through American strength." Och till denna grupp har vi knutna vice-president Dick Cheney, bl.a..

#4 .1 Leif Erlingsson 2007-08-20 21:46:

Marc Parent skriver inte oväntat bra om ovanstående: Group that advocated Bush become "President-for-Life" linked to Bush Administration itself

Det är alltså sant att de på allvar föreslog att man skulle ersätta irakierna och iranierna med amerikaner för att på så sätt vända affären från en förlustaffär till en tillgång. Det är klart, om allt är pengar, så är det ju fullständigt rationellt - för en psykopat.

Håller med...normalt för en psykopat!!

fyyyyyyyyyyy 17 såååå vidrigt!!

Säger IA och kväljs

Jasså, Leif! Hade du också noterat detta? Jag skäms lite för att inte ha sett det, men det är ju bra att fler uppmärksammar det.
Låt mig då få komma med ytterligare en liten nyhet jag snappat upp som förstärker denna obehagliga misstanke, att det inte bara är fråga om någon enstaka psykopat:

Under förra året gick det ut en inbjudan till drygt 20.000 kristna präster och pastorer, att börja predika lugn och sans, om polis och militär skulle tvingas att införa undantagstillstånd på grund av det ökande terroristhotet. Regeringen var välsignad av Gud, så man hade ingenting att frukta. Koncentrationsläger skulle användas, men bara som skyddsanläggningar.
Budskapet skulle börja predikas sommaren 2007. (Kommer ursprungligen från Alex Jones, men bekräftades i onsdags av en amerikansk TV-station.)
MW

...Tittar med uppspärrade ögon...

NI måste skoja...!!!

...jag sliter av mig mitt hår...och gråååååååter högt och ljudligt....

DE kan banne mig inte vara sant!!

..Det Hitler lyckades med...ska det IGEN få hända....!!

HUR kan man få stopp!!

Undrar en djupt förtvivlad IA

Hej, både Mikael och LEGE.(som jag kommer ihåg från E///-tiden)Den här diskussionen tycker jag bara bekräftar: Den regering vi medborgare har motsvarar den nivå av medvetande som vi har. Det blir liksom ett sorts genomsnitt.

Angående temat, allt som sker i det större sammanhanget, sker oxå i det mindre, kunde man kanske säga, om LEGE oxå har propagerat, om vi individer växer, växer oxå omvärlden.....

Tack båda för viktig medvetandeutveckling....

Mats

PNAC använder begreppet American Peace 15 gånger i sin ökända Rebuilding Americas Defenses från 2000. Paralleller till Pax Romana?

Utdrag: "We cannot allow North Korea, Iran, Iraq or similar states to undermine American leadership, intimidate American allies or threaten the American homeland itself. The blessings of the American peace, purchased at fearful cost and a century of effort, should not be so trivially squandered"

Den brilliante teologen David Ray Griffin talar ofta om detta samband i sina föreläsningar om 11 september.

Tack Mats! Är det Mats A. ? Jag har själv genomgått och befinner mig i medvetandeutveckling. Liksom allt fler. Blir vi tillräckligt många tillräckligt medvetna, då förändras verkligheten. Sedan en förklaring till dem som ej hört talas om "Ericsson tre korvar". E/// betyder naturligtvis Ericsson /// - Ericssons logga. Och "LEGE" var min koncernsignatur - senare ETXLEGE - där. Samtidigt är det mina fullständiga initialer, därför har jag registrerat dem som lege.com och lege.net...

Hej Mats och välkommen in i processen. Genom att vi medborgare tillåter oss att styras på det sätt vi gör håller huvudsakligen vi oss själva på mattan... Det enda som regeringarna behöver bidra med är en tillräckligt bekväm matta.

Måns!
Intressant parallell. Men kolla även på Pax Americana, som Kennedy pratade om som något definitivt oönskat. Precis den American Peace som PNAC syftar på.

IA!
Upp med hakan och ut med bröstet.
När jag för en gångs skull verkligen längtar efter att du ska komma med ditt: Punkt och slut!..
Jag ska sjunga en sång till till dig imorgon, en sång om soldaten.
Även den av Okudjawa och översatt av mig. Det är soldathjärtat vi måste hitta nu, krigarhjärtat -- och jag ber att få upprepa något av det klokaste jag tycker mig ha sagt, men som nyss raderats:
En krigare kännetecknas inte av hur modig eller hur orädd han eller hon är, utav av hur mycket han älskar dem han vill försvara.

MW

Hej Mikael och alla andra! Här länge börja misstänka att upprättandet av Guantanamolägret inte verkar logiskt alls. Uppgifter som fås fram under tortyr är inte mycket värda enligt de som förstår sig på det, folk som är där verkar inte vara så farliga som man vill framställa de... Lägg till all internationell kritik och vad det hela har gjort för USAs anseende i världen (den delen vars hjärna inte har hunit bli avtrubbad av TV-tittandet).

Varför envisas man med att hålla lägret igång trots allt? Varför verkar man inte bry sig om republikanernas opinionssiffror nu inför valet nästa år? + alla lagar om avlyssning, övervakning och "terorismbekämpning" (inte att glömma att hela paketet "PATRIOT ACT" måste ha varit förberädd långt innan 9/11) som verkar vara skräddarsydda att kväsa ett inre uppror!?

Om man nu i Washington bestämmer sig (får OK från eliten) för att gå hela vägen bör vi inte bli överraskade. Något uppgörelse måste man nog göra med Demokraterna då allt för många mäktiga skulle bli arbetslösa annars. Kanske en gemensam regering för nationens bästa? Bara en stor katastrof kan utlösa förändringar av sådan karaktär.

Undrar vart gränsen går hos vara Europeiska regeringar? Tar man efter och gör likadant här eller vågar man stå emot? Vad gör Ryssland och Kina? Kinesrna skulle nog bli glada för att slippa allt tjat om mänskliga rättigheter och enpartistyre. Putin skulle också finna anledning för att stanna kvar som president trots att hans andra period närmar sig sitt slut. Till en början är kanske alla länders eliter trots allt nöjda?

Vad händer på lite sikt? Konfrontationen Kina - USA verkar var oundviklig.

Om ingenting oplanerat händer lär Kina vara världens största ekonomi. Man har redan kört om nr 2: Japan. Bara stora katastrofer och krig kan ändra på utvecklingen.

Inför andra världskriget var det den Japanska industrins hunger efter råvarorna och USAs ansträngningar att blokera Japanernas tillgång till råvarorna som utlöste kriget. Nu försöker man istället kontrollera Kina på samma sätt.

Tillbaka till temat :-) : Mediesituationen är ursel :-( . Vad som nu komma skall kommer att bli stooor överaskning för majoriteten. Därför blir majoriteten inte bara rädd (som jag är för framtiden) utan både rädd och oerhört schokad!!! Så schokad att man blir förlamad och oförmögen att agera.

Det enda ljuset i mediejungeln är internet och vi bör sprida information om vad som händer och vad som är på gång så att så många som möjligt blir medvetna om omvärlden och på så sätt vaccinerade mot lägner och överraskningar.


Hälsningar
Ingenjören

MW...Tack från hjärtat...men jag blir stum av "Människoslakt"..

Är så i avgrunds bestörtning...men ett ...PUNKT SLUT orkar jag med...

och den är verkligen sagd i REN KÄRLEK för ALLT LEVANDE!!

Jag håller på att lära mig stå utan att ramla omkull...har faktiskt vågat gå en strid som jag trodde skulle övermanna mig....men jag orkade, och valet att faktiskt använda min energi bättre än att stå kvar i något som inte leder någon någonstans..utan bara står och tramppar vatten och skulle det varit mjölk så bidde de grädde...

som sen skulle bli härsket smör...bläää...

Hälsar IA som bröstar upp sig och lär sig att använda sin kraft som den ska användas...säger även God Morgon!!

Guantanamo = Gulag ?

I all hast:
Observera att ingen av fångarna på Guantanamo har dömts för någonting. Men minst lika upprörande är att man nu bygger koncentrationsläger över hela USA (Halliburton igen). Vad ska de användas till kan man undra? (Detta även som kommentar till M – Gulag var en jätteindustri med miljontals fångar, inte bara ett enskilt läger. Var det Illuminatis generalrepetition?)

Relationen Kina-USA och Kina-resten av världen är verkligen inte enkel att analysera. Som konspiratoriker har jag redan antytt att jag tror att de globala banden redan är mycket hårdare knutna än vi får reda på – i alla fall på nivån ovanför regeringarna – men det är kanske svårt att övertyga de flesta om.
Det ska bli mycket intressant att följa rapporteringen inför och runt de olympiska spelen. Under OS i Moskva 1980 höll jag i en direktsänd radiodebatt som pågick en halv dag, men som jag vill minnas slutade i en grynvälling. Alla hade sina låsta positioner och mycket få tittade längre än näsan räckte.
Så vi får kämpa på här på nätet. Jag ska försöka bidra så gott jag kan.
MW

IA skrev: "det Hitler lyckades göra"

Kanske du kan precisera IA ? Glöm inte det att vi ju trots allt är sanningssökare och en del av oss något konspirationsteoretiker.

I övrigt kan jag konstatera att den tyska statshushållningen på bara några år lyckades med konsttycket att klara katastrofen efter Versailles & Weimar och växa till europas starkaste ekonomi 1933-1937 - och det långt innan krigsindustrin satte igång. Vad gorde man ? Ja man lånade inget av bankerna utan verkade själv bank.

http://www.webofdebt.com/articles/bankrupt-germany.php

@Lars Osterman:

Nationalekonomi är inte mitt område men visst verkar det som att det ligger mycket just i att man ska vara skuldsatt för att kunna bli kontrollerad.

Läste för ett tag sedan att Japan för ett tag sedan ämnade starta en utvecklingsbank som skulle verka i sydostasien, ägas av medlemsländerna och hjälpa länderna i området att bygga upp sina ekonomier. USA satte sig på tvären då man inte ville ha en konkurrent till världsbanken och på så sätt förlora inflytande. Man hotade med långtgående sanktioner mot Japan farför japanerna övergav iden.

...Det Hitler lyckades med var att så främlingsfientlighet...att en ras/nation har rätt att utplåna ett annat...genmanipulation på ett oetiskt och omoralikst sätt...de är det egenmäktigheten som råder hos de psykopatiska ledarna ....

Jag är i djup bestörtning att följa världshändelserna...där natzismen tar stora steg framåt...jag hurvs och gråter...

Hälsar IA men säger God Morgon till er som orkar gräva fram och belysa eländet som är viktigt så vi inte blundar och sover och låta psykopatin råda.

Skicka en kommentar
Mikael Wälivaara

Om mig

  • Mikael Wälivaara
  • KIVIK, Skåne, Sweden
  • "Food for thought", eller tankeföda som man skulle kunna översätta det med, till andra hungrande själar, som jag.
Min profil