« Hem | Vem kunde ana, att freden var så temperaturberoende? » | Att vara eller Wälivaara? 11 oktober 2007 » | Tysk meteorolog polisanmäler chemtrails » | Senator McCain tror att ett anfall mot Iran är nära » | Star Wars har tagits i bruk men är det det faktisk... » | 11 september-trötthet Testa och se om du är drabbad » | Isabella bloggar igen » | Allt tyder på att de sex kärnvapenmissilerna var p... » | Madame Terror – pretentiös saga av Guillou » | Världens första artificiella livsform skapad »

Du kloka, rationella värld

Allt här i världen är tack och lov inte globala konspirationer med syfte att störta mänskligheten i fördärvet. Man kan nästan förstå hur sådana planer till och med kan tyckas humana, om man betraktar hur huvudlösa vi människor ibland kan vara, alldeles på egen hand.

Låt mig börja med ett citat ifrån en självutnämnd "liberal" bloggare, som jag uppmärksammades på av helt andra skäl utav en vän, Astrid. Bloggaren heter Kurt G Rantzén och bor i Vellinge här nere i Skåne. Så här kommenterade Kurt att ännu en kvinna dristat sig att inträda i bloggosfären...
Vi manliga bloggare får nog passa oss innan vi konkurreras ut av alla dessa rappa kvinnliga debattörer! Blogens format lämpar sig för en förhållandevis grund och pratig analys, vilket torde passa kvinnofolk bättre än oss mer eftertänksamt lagda män.
Så vi liberala bloggare får nog vara på vår vakt framöver!
Menar du inte "vi liberala, manliga bloggare", Kurt, du eftertänksamme, testosteronosande karlakarl, eller betyder "liberal" att man automatiskt inte kan vara kvinna? Alla killar som är osäkra på sin manlighet – eller liberalism – bör i alla fall rusa dit och ta lärdom.

David uppmärksammade mig i ett mejl på att gurun Sri Chinmoy har avlidit vid 76 års ålder i hemmet i New York. Det enda jag egentligen kände till om denna gudomliga avatar här på Jorden var att han varit den andlige mästaren för gitarristerna John McLaughlin och Carlos Santana.
Men efter att ha läst om hans fantastiska underverk ibland oss, underverk som alltså gått mig och säkert många andra helt förbi, inser jag att vi gått miste om stor underhållning...
Lyssna till exempel till denna gudomligt inspirerade celloimprovisation, från en person de påstår aldrig har fått någon musikalisk skolning överhuvudtaget, utan bara kanaliserar sfärernas harmonier... Jag är förstummad! (Ja, det är bland det mest patetiskt skrattretande jag bevittnat...)
Sri Chinmoy predikade avhållsamhet bland sina lärjungar men var tydligen själv i stort behov av sexuell ömhet, vilket många vittnat om.
Han var även världens starkaste man, påstås det. Han kunde vicka på en hantel som vägde över 115 kilo – och då menar jag bokstavligen vicka, den rörde sig knappt märkbart i hans knä – vilket förvisso är mycket imponerande för en äldre herre, men inte fullt så imponerande som när jag bevittnade den ryske zigenaren Michail bänkpressa över 200 kilo vid 67 års ålder...
En före detta medlem i kulten berättar här om hur det brukade gå till när mästaren genomförde sina underverk...
Och denne charlatan ansågs av godtrogna personer över hela världen att vara den mest gudomliga varelse i människoskepnad. So it goes...

En ytterst tragisk aspekt är dock hur dessa sekter påverkar barnen som dras med i föräldrarnas hjärntvätt. Många slår väl bakut om jag nämner katolska kyrkan i samma stycke som religiösa kulter och sekter, men oavsett hur man kategoriserar katolicismen, så har den givit sexuella övergrepp på barn i Guds namn en helt ny trovärdighet.
Organisationen FACTnet, som arbetar mot olika former av hjärntvätt, har ställt samman en omfattande lista över religiösa grupper som påstås ägna sig åt olika former av övergrepp på barn...

Men tillbaka till det mer lättsamt huvudlösa, nämligen presidentkandidaten Rudolph Giuliani, som fått mig att lova att lämna planeten om han skulle vinna presidentvalet:
Några kanske minns att jag skrivit om Rudys älsklingsmaffioso, Bernie Kerik, som avancerade från att ha varit Giulianis privatchaufför till att bli polischef i New York och nominerad till ministerposten för Homeland Security. Men när han hade avancerat så högt att det började krävas kongressförhör för att få tillträda, upptäckte man att Kerik hade ett minst sagt skumt förflutet och ljusskygga kompisar. Så nomineringen drogs snabbt tillbaka.
Giuliani kunde dock inte släppa sin "made man", så han fick trots detta fortsätta att vara med i Giulianis företag som partner i något år, innan även detta blev en belastning för den topprankade presidentkandidaten.
Nu kommer det att väckas åtal mot Kerik, för skattefusk och olaglig avlyssning, så deras små kramfester kommer åter att synas i debatten. "Jag borde kanske ha kollat upp honom lite noggrannare," säger den före detta borgmästaren i New York. Tyvärr blir det extra ihåligt, eftersom bolaget där Giuiani och Kerik samarbetade just arbetade med rekrytering av chefer till känsliga poster...
Så min hädanfärd från Tellus verkar i alla fall vara tryggad en tid framåt. Giuliani kommer inte att bli USA:s nästa president!

Andra bloggar om: , , ,

Det finns både kvinnoförakt och rasism i Rantzèns blogg.
Dessutom anser galningen att man ska kunna köpa sig plats i vårdköerna.Rantzen vill ha ett elitiserat samhälle med elitiserad utbildning mm. De som bor utanför den högborgeliga delen av Vellinge kallar han de lägre befolkningsskikten. Han anser att dessa ska hållas på plats för annars blir de uppstudsiga.
Jag undrar om Ranzèn är en verklig människa. Han kanske inte finns.

På Advokatsamfundet finns det i alla fall ingen som heter Rantzén. Det finns ingen med ett telefonabonnemang som heter Kurt eller K Rantzén, varken i Vellinge eller någon annanstans.
Vi kan nog utgå ifrån att vi har att göra med en fejk.

MW

.

" Lyssna till exempel till denna gudomligt inspirerade celloimprovisation
(Ja, det är bland det mest patetiskt skrattretande jag bevittnat...) "

:-)

Jag har nu lyssnat på mästares cello.

Ja ,det är så skrattretande att det är svårt att tro ! :-))

Men du vet ,man kan aldrig veta vilken sorts intelligens eller godomlighet som gömmer sig bakom dessa toner :-)

Skicka en kommentar
Mikael Wälivaara

Om mig

  • Mikael Wälivaara
  • KIVIK, Skåne, Sweden
  • "Food for thought", eller tankeföda som man skulle kunna översätta det med, till andra hungrande själar, som jag.
Min profil