« Hem | Bush: Kan Iran bygga kärnvapen riskerar vi tredje ... » | Att verka som man inte syns » | Därför tänker jag göra allt för att UUAA inte ska ... » | Sanning eller konsekvens, i trovärdighetens namn? » | Åtala Bush och de avblåser valet 2008 och inför un... » | Du kloka, rationella värld » | Vem kunde ana, att freden var så temperaturberoende? » | Att vara eller Wälivaara? 11 oktober 2007 » | Tysk meteorolog polisanmäler chemtrails » | Senator McCain tror att ett anfall mot Iran är nära »

Kul och sentimentalt



En av många "Jag mötte Lassie"-episoder i mitt liv är att jag en gång i tiden var ihop med Dean Martins revisors dotter, den synnerligen begåvade men numera avlidna och djupt saknade Liz H... (I'm so glad she married you, Bill!)

När Dean Martin ombads att göra en komedishow på TV ställde han fullständigt orimliga krav bara för att slippa. Bland annat krävde han att han aldrig skulle kallas in till repetitioner, utan alltid få sina repliker på skyltar, så kallade cue cards.
Till Deans stora förvåning gick TV-bolaget med på detta. Och det utvecklades till ett internt skämt, där Dean hamnade i situationer där han inte fick se vad motspelaren skulle säga, utan fick bara sina egna repliker.

En av höjdpunkterna var denna sketch med Foster Brooks, The Airline Pilot.

Andra bloggar om: ,

Vill ni få fler skrattkramper pga F. Brroks, kolla in:
http://www.youtube.com/watch?v=DYusPRre07k

Skicka en kommentar
Mikael Wälivaara

Om mig

  • Mikael Wälivaara
  • KIVIK, Skåne, Sweden
  • "Food for thought", eller tankeföda som man skulle kunna översätta det med, till andra hungrande själar, som jag.
Min profil